dijous, 20 d’agost del 2015

Radiografia dels turistes, segons la seva visa

Radiografia dels turistes, segons la seva visa

El BBVA presenta un mapa interactiu que analitza 5,4 milions de transaccions dels viatgers a Espanya

EL PERIODICO
SONIA GUTIÉRREZ / BARCELONA
Dijous, 20 d'agost del 2015 - 20.59 h
 
El BBVA ha analitzat 5,4 milions de transaccions realitzades amb targeta per turistes estrangers a Espanya, i això li ha permès elaborar un mapa interactiu que presenta amb un alt grau de detall els comportaments dels viatgers al país. L'informe ha sigut elaborat pel Centre d'Innovació del BBVA, en col·laboració amb BBVA Data & Analytics, i el seu objectiu és demostrar les possibilitats del ‘big data’, o anàlisi de grans quantitats de dades obtingudes a través de la tecnologia.

Mapa interactiu de la despesa turística a Espanya

BBVA Data&Analytics
L'estudi arriba a conclusions com que Barcelona és la província on més gasten els turistes (23% de la despesa total) i que els francesos són els que gasten més (18%), però també permet arribar a informacions molt més concretes, com que la moda i el calçat és el principal destí de les compres de tots els turistes… excepte en el cas de nord-americans i britànics, en què la principal partida va a bars i restaurants. Altres conclusions curioses: els italians són els que més gasten de nit, i els comerços d'Eivissa són els que més depenen del turisme internacional: el 66,6% dels seus ingressos és dels estrangers.
També s'observen els moviments dels turistes a través del rastre que van deixant al seu pas per les diferents ciutats, per exemple, la forta connexió entre Barcelona i Madrid, i entre aquestes dues ciutats i Sevilla (al mapa interactiu, es veu com les tres capitals formen un marcat triangle en la teranyina dels moviments turístics), així com els viatges entre la capital catalana i les Balears. El camí de Santiago és preferit pels italians, els belgues i els australians, i els turistes de gairebé totes les nacionalitats passen per Barcelona.
Aquesta informació està "anonimitzada" (no s'hi poden rastrejar les dades personals dels individus) i podria aportar informació que serveixi a les institucions públiques i al sector privat per atendre millor les necessitats del sector, explica Juan Murillo, responsable d'Anàlisis Urbanes basades en dades de BBVA Data & Analytics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada